Rockkonserten

Det känns som om jag har en rockkonsert inom mig !

Alla bara gapar och skriker och vill verkligen inte vara lugna .
Folk headbangar så mycket att jag bara vill spy .
Det är bara helt svart att jag blir rädd själv .
Alla ögon helt svarta och fylla med iver att deras öron sprängs av allt gap och skrik .
Någon som svimmar av allt trängsel men även kan någon dö .
Som inom mig att något dör när någon vänder ryggen åt en .
Det känns som om hela tillställningen ska hålla på i evigheter .
Att det aldrig ska sluta .
Men någon gång slutar en konsert .
Men det kan lika gärna börja en till .
Jag tror att jag gått på för många rockkonserter .
Men det känns som om jag dras till dom, som om jag vill fyllas av känslan den ger mig .
Men när jag väl står där så vill jag bara därifrån, men jag är fast, hör inte vad jag tänker ens .
Kan inte ens få drömma mig bort, bort därifrån, bort från världen .
Kollar upp på scenen och där står han, så långt bort .
Kollar inte ens på något utan bara bryr sig om sig själv .
Men nej, nu ser jag vart hans blick leder .
Till henne .

Det är det här jag försöker att säga .
Köp aldrig en biljett till en rockkonsert !


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0